جهرم میزبان چهارمین دوره مسابقات سوارکاری استقامت استان

جهرم میزبان چهارمین دوره مسابقات سوارکاری استقامت استان

 

به همت هیئت سوار کاری استان فارس وبا همکاری  اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم چهارمین دوره مسابقات سوارکاری در رشته استقامت برگزار می گردد.

کامران قاضی مسئول کمیته استقامت هیئت سوارکاری استان فارس اعلام نمود : مسابقات در تاریخ روز جمعه مورخه ۲۱ /۰۹/۱۳۹۳ راس ساعت ۷صبح در محل باشگاه سوارکاری شهاب پوردر شهرستان جهرم برگزار می گردد

وی همچنین اعلام کرد : هدف از برگزاری مسابقات  آماده سازی تیم منتخب سوارکاری استان فارس جهت اعزام به مسابقات کشوری می باشد که دردی ماه در  استان خوزستان  برگزار می گردد و مقدمات برگزاری مسابقات توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم و مدیریت باشگاه سوارکاری شهاب پور فراهم گردیده است و مسابقات در مسافت های ۲۰، ۴۰و ۶۰کیلومتر را برگزار خواهیم کرد .

وی خاطر نشان کرد با حمایت های همه جانبه اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به جهت موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ میزبان مسابقات استقامت کشوری در شهرستان سپیدان خواهیم بود که از هم اکنون به دنبال مقدمات کار جهت هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات هستیم .

این کارشناس ورزش که خود  به عنوان سرپرست هیئت انجام وظیفه نموده است اعلام کرد :هم اکنون هیئت سوارکاری استان فارس با تلاش بی شائبه و همکاری کادر فنی خود موفق به تدوین و تصویب مقررات و قوانین ملی در این رشته ورشی گردیده است که گام بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت این ورزش خواهد بود.

و استان پهناور فارس از نظر پتانسیل های لازم برای این رشته ورزشی بسیار غنی است ،ٍ سوارکاران جسور و مقاوم ، انواع ارتفاع و شرایط آب و هوایی در سطح استان فارس خصوصا نژاد دره شوری از بهترین نوع اسب های کشور در این رشته ورزشی می باشد .

وی در ادامه افزود : ورزش سوارکاری امروزه به یک گستره ملی و صنعت تبدیل شده و می توان از این ظرفیت در راستای چشم انداز های طبیعی و گردشگری استان فارس به صورت همزمان استفاده کرد .که در همین راستا در هیئت سوارکاری استان فارس بطور جدی دنبال اجرای این برنامه ها خواهیم بود و از متولیان امر گردشگری استان نیز خواهان همکاری و همراهی بیشتر هستیم ضمن اینکه رشته سوارکاری در خطه فارس در ابتدای راه برای توسعه فعالیت های این رشته ورزشی می باشد که نکته مهم در این رشته ورزشی ظرفیت و توانمندی و نیز علاقه مندی بالای مردم استان به رشته سوارکاری است که می تواند برای استان خروجی خوبی داشته باشد .

قاضی در پایان اضافه کرد در رشته سوارکاری استقامت و با توجه به این که در بیشتر مناطق استان فارس می توان در مسیرهای آزاد و هموار آن را برگزار کرد که سرمایه گذاری و برنامه ریزی هیئت استان نیز اکنون به همین سمت است

 1391043111463452_PhotoL

                                                                                        

بیشتر بخوانید

فارس میزبان همایش ملی اسب اصیل دره شوری (یادواره شهدای ورزشکاران استان فارس)در روزهای ۳۰و۳۱فروردین ماه

فارس میزبان بزرگترین همایش ملی اسب اصیل دره شوری (یادواره شهدای ورزشکاران استان فارس )در …