حسام زارع مهذبیه : بایستی کمک کرد تا ورزش سوارکاری به جایگاه اصلی خود برسد

99999

اعضاء هیات سوارکاری استان فارس و شهرستان شیراز با حسام زارع مهذبیه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دیدار نمودند.

در این دیدار ابتدا رئیس هیئت سوارکاری به بیان گزارش از عملکرد ۹ماهه سالجاری نمود و خواستار حمایت هرچه بیشتر مسئولین ورزش استان ازاین ورزش زیبا و مفرح شده  شاپور طفیونی در ادامه افزود سوارکاری ورزش بسیار قدیمی است که از دیرباز به منظور جنگیدن یا پیام رسانی به افراد آموزش داده میشده و ویژگی این ورزش این است که انسان ومرکب را متحد می سازد بنابراین موفقیت اسب و سوارکار به ارتباط و اعتماد و احترامی که آن دو برای یکدیگر قائل اند بستگی دارد و به همین منظور با اتحاد و انسجام بوجود آمده به دنبال رفع مشکلات موجود در این رشته ورزشی میباشیم.

حسام زارع مهذیبه رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان شیراز ضمن خوش آمد گویی به اعضاء هیات سوارکاری استان و شهرستان شیرازاعلام نمود: سوارکاری ورزشی است که نشانه های متعدد وعلاقمندان فراوانی دارد . سوارکاری وتماشای مسابقات مربوط به آن برای بسیاری از افراد یک سرگرمی بزرگ و سالم محسوب میشود و شامل رشته هایی چون اسبدوانی- چابک سواری- پرش- استقامت – زیبایی میباشد.

اسب حیوانی است که امروزه  به تناسب زمان نقش چندانی درزندگی ما ندارد ولی همین حیوان در زمان های نه چندان دور جزو نیازهای اصلی حیات به شمار می رفته، نجابت اسب برای همگان جذاب بوده وبه همین دلیل کسی را نمی توان یافت که ازاین حیوان خوشش نیاید، یال و دم زیبا به همراه پوستی مخملین ونگاهی مظلوم یا حالتی مغرور ولی مطیع همگی صفات جذاب اسب است.

همچنین اسب سواری فواید فراوانی در سلامت تن و روان انسان دارد و چنان نیرویی به انسان می دهد که انسان غم و اندوه را فراموش کرده و جایش رابه شادی و نشاط میدهد و واژه اسب به معنای (آفریده نیک است) و این ورزش امروزه نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید ، بلکه به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه قرارگرفته است،ورزش سوارکاری هنر وروش هایی است که به سوارشدن وهدایت کردن اسب مربوط می شود.

این کارشناس ورزش مزایا و فواید سوارکاری را تقویت ماهیچه و انعطاف پذیری ،تقویت تعادل و هماهنگی ،افزایش تمرکز و حافظه، افزایش صبرو بردباری ،افزایش اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، کاهش استرس و اضطراب، منافع قلبی و عروقی و در مجموع یک ورزش کامل ذکرنمود.

وی همچنین خاطر نشان کرد:دین مبین اسلام پرداختن به ورزشهایی مانند سوارکاری- شنا- تیراندازی را بسیارسفارش کرده است و به رغم این تاکید مهم و ویژه متاسفانه توجه بسیارکمی به این نوع ورزش ها می شود که تاثیرات سوء این بی توجهی باعث عدم استعدادیابی و تنزل در رشد و پیشرفت این فعالیت ها شده است ونکته جالب این است که در رقابت های مهمی چون المپیک وبازیهای آسیایی این رشته ها صاحب مدال های زیادی هستند که ما به دلیل همین بی توجهی ازدریافت آنها محروم هستیم.

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان شیراز : از در اختیار گذاشتن یک مکان مناسب جهت دفتر هیات سوارکاری استان فارس که دارای ظرفیت های سالن جلسات وبرگزاری کارگاه ها و کلاسهای آموزشی در استادیوم حافظیه شیراز  را داشته باشد خبر داد که با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به تجهیز نمودن آن اقدام ودراختیار  هیات سوارکاری استان فارس قرار خواهیم داد و از نزدیک شاهد فعالیتهای در دستور کار هیات خواهیم بود و هر گونه همکاری را در برنامه های کاری خود خواهیم گذاشت. و همانطور که در گذشته بزرگان دین اسلام وامروزه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این ورزش زیبا ومفرح ارج می نهند  و وظیفه متولیان ورزش کشور و استان  خدمت رسانی به این رشته ورزشی میباشد واز هیچگونه کوشش وهمکاری دریغ نخواهیم کرد و در کناردوستان در هیات سوارکاری و با تعامل بیشتر این ورزش را به جایگاه اصلی و واقعی خودش  خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید

همایش بزرگ شو سواره استان فارس(جام فجر)یادواره شهدای ورزشکار استان فارس ۱۹و ۲۰بهمن ماه در فارس برگزار میگردد

*اطلاعیه شماره یک**همایش بزرگ شو سواره هیات سوارکاری استان فارس(جام فجر)**یادواره شهدای ورزشکار استان فارس* …