فارس میزبان جشنواره زیبایی اسبان اصیل فارس ( دره شوری ) جنوب کشور

 

به همت هیئت سوارکاری استان فارس اولین جشنواره زیبایی اسبان اصیل فارس ( دره شوری ) در تاریخ پنج شنبه و جمعه ۲۴و۲۵مهرماه به میزبانی شیراز برگزار می گردد.

شاپور طفیونی رییس هیئت سوارکاری استان فارس اعلام نمود : با توجه به بازدید رییس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران از باشگاه های  سوارکاری استان و همچنین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های موجود استان فارس و به جهت وضعیت آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی فارس به عنوان مرکز استان های جنوب کشور در امر برگزاری مسابقات سوارکاری و کلاس های داوری و مربی گری برگزیده شد.

رییس هیئت سوار کاری استان فارس اعلام نمود در سال جاری نسبت به هفت دوره مسابقات استانی پرش و سه دوره مسابقات استقامت استانی با همکاری عزیزان زحمت کش هیئت سوارکاری استان فارس اقدام نمودیم و در تاریخ ۲۴و۲۵مهرماه برگزاری مسابقات جشنواره زیبایی اسبان اصیل فارس ( دره شوری ) را در دستور کار قرار داده ایم و با ایجاد یک تیم مدیریتی قوی و کار بلد و انسجام بوجود آمده مسابقات زیبایی را به شکل بسیار مطلوبی از لحاظ کیفی و کمی برگزار خواهیم کرد .

شاپور طفیونی در ادامه افزود : اسب اصیل دره شوری در یکی از طوایف بزرگ ایل قشقایی و یکی از نژادهای اصیل اسب ایرانی و دنیا است که در طایفه دره شوری از ایل قشقایی پرورش یافته است .

همچنین نام دره شوری از نام محل ییلاقی آن ها گرفته شده است ، اسب دره شوری شباهت زیادی به اسب عرب دارد و خصوصیات اسب دره شوری داشتن صورت صاف ، سینه باز ، سر و گردن عالی با دمی برافراشته ، بدنی قوی با رنگ های کهر و کهر طلایی می باشد و یکی از بهترین اسب ها جهت سواری آزاد و مسابقات استقامت می باشد و بطور کلی اسب دره شوری بسیار زیبا و خوش اندام می باشد .

و با توجه به این که اسب دره شوری از اسب های با اصالت استان فارس می باشد بر آن شدیم تا نام این اسب ارزشمند را سر لوحه جشنواره زیبایی هیئت سوارکاری استان فارس قرار دهیم تا بتوانیم  از این طریق خدمتی به علاقمندان به این ورزش زیبا و مفرح که همواره مورد تایید پیامبر مکرم اسلام بوده است بنماییم .

محل برگزاری مسابقات باشگاه سوارکاری ملل واقع در پل پالایشگاه زرقان می باشد که راس ساعت ۹صبح پنجشنبه با مراسمی افتتاحیه مسابقات را آغاز می کنیم .

داوران برجسته کشور جهت امر قضاوت به استان دعوت شده اند و سهیل یوسف نیا مسئول کمیته جشنواره زیبایی فدراسیون سوارکاری به همراه تیم مدیریتی خود از نزدیک مدیریت مسابقات را به عهده خواهند داشت و برگزار کننده مستقیم جشنواره اعضای کمیته زیبایی هیئت سوارکاری استان فارس می باشند.

لذا از تمامی علاقمندان به این رشته ورزشی طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴و۲۵مهر ماه دعوت به عمل می آید.

timthumb

بیشتر بخوانید

همایش بزرگ شو سواره استان فارس(جام فجر)یادواره شهدای ورزشکار استان فارس ۱۹و ۲۰بهمن ماه در فارس برگزار میگردد

*اطلاعیه شماره یک**همایش بزرگ شو سواره هیات سوارکاری استان فارس(جام فجر)**یادواره شهدای ورزشکار استان فارس* …